måndag 7 oktober 2013

Funderingar...

Jag klipper och klistrar i mitt dokument om Vad, Hur & Varför pedagogisk dokumentation för att få lite struktur och ordning på orden. Samt sliter lite i mitt hår över boken Seendets språk (Hansson, Karlsson, Nordström, 2006). Det är en intressant bok tycker jag men jag kan inte riktigt se hur den passar in i mitt reflekterande över pedagogisk dokumentation. Den för mig dock tillbaka till tidigare studier då jag har läst först media på gymnasiet och efter det en KY-utbildning i digital medieproduktion. Vi analyserade reklam och film som De sju samurajerna och Gökboet  Då känns boken som ett naturligt val: att analysera just reklam, tv och film. Den pedagogiska dokumentationen ser jag inte på det sättet. Dokumentationen vi gör under dagen händer ju oftast i nuet. Man sliter kanske fram iPaden för att det sker just nu något som är intressant bara för att fånga bilden och ljudet för att komma ihåg vad som hänt och sedan gå tillbaka till. Då känns bildanalysen ganska oviktig. I alla fall för mig. Hur tänker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar